درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 15:01   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27527صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 18 دی 1395 - 09:16
نقش مسئولیت اجتماعی در حوزه روابط عمومی
حامد جمالی بنیانـگذار طرح ملی یَمنا، نـخستین مرکز تخصصی بازاریابی و فروش محصولات مشاغل خانگی - مسئولیت اجتماعی مجموعه وظایف و تعهداتی است که سازمان بایستی در جهت حفظ، مراقبت و کمک به جامعه ای که در آن فعالیت می کند، انجام دهد؛ فعالیت هایی که پیش برنده سود و منفعت اجتماعی بوده و فراتر از منافع سازمان و آن چیزی است که قانون بایسته می دارد.
  

اشاره
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مسئولیت اجتماعی یکی از به روز ترین بحث ها برای اجرا در سازمان ها در طول دهه گذشته بوده است. در تعریف آن باید بیان کرد که 4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199"مسئولیت اجتماعی مجموعه وظایف و تعهداتی است که سازمان بایستی در جهت حفظ، مراقبت و کمک به جامعه ای که در آن فعالیت می کند، انجام دهد؛ فعالیت هایی که پیش برنده سود و منفعت اجتماعی بوده و فراتر از منافع سازمان و آن چیزی است که قانون بایسته می دارد." مسئولیتی که جامعه مدنی و سازمان های غیردولتی علاوه بر رفع نیازهای بازار، از سازمان ها انتظار دارند.

ـ سابقه مسئولیت اجتماعی در ایران به چه شکل می باشد و مدیران روابط عمومی در این بین چه نقشی داشته اند؟
ایران نیز همچون سایر کشورها از این قاعده مستثنی نیست و در راستای انجام این مسئولیت گام های قابل ستایشی در سازمان های مختلف برداشته شده است. همچون همراهی با موسسات خیریه از جمله سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی، جمعیت پیوند اعضای کشور، حمایت از کودکان سرطانی، شرکت در حرکت های اجتماعی همچون جشن نیکوکاری، رمضان، گلریزان برای آزادی زندانیان دیه، مدرسه سازی، حمایت از طرح های همراستا با دولت و ... . اصولاً نظر کردن به مسئولیت اجتماعی از آنجا شکل گرفت که شرکت های بزرگ بین المللی این مسئولیت را ابزاری برای ارتباطات، ایجاد محبوبیت و خلق ارزش برای اعضای شرکت و عموم جامعه مشاهده کردند؛ لذا بنابر قاعده برد ـ برد سیاست هایی برای انجام اقدامات در راستای مسئولیت اجتماعی تدوین نمودند. از آنجا که روابط عمومی سازمان به عنوان پل ارتباطی بین سازمان و مردم، مسئول مدیریت افکار جامعه درباره سازمان می باشد، نقش بسیار گسترده ای در یاری رسانی به سازمان در استقرار برنامه های مسئولیت اجتماعی و شک گیری تصویر ذهنی مثبت از سازمان در بین جامعه مدنی ایفا می نماید.

 

ـ یَمنا چگونه شکل گرفته است؟
در راستای کمک به انجام مسئولیت اجتماعی در جامعه، شرکت تعاونی آسانگار که بیش از 12 سال در زمینه تبلیغات، بازاریابی، شتابدهی، تسهیل گری و ... فعالیت نموده است، پس از بررسی های متعدد تصمیم به ایجاد و راه اندازی طرحی تحت عنوان "یَمنا" به معنی زن با برکت، گرفته است. فلسفه طراحی یَمنا به مشاهده مشکلاتی بازمی گردد که در حوزه فروش محصولات خانگی زنان سرپرست خانوار وجود دارد؛ مشکلاتی از قبیل: عدم توجه به بسته بندی محصولات تولید شده، عدم تولید و فروش بر مبنای برند، عدم توانایی در عرصه بازاریابی و فروش، تولید محصولاتی که قابلیت تجاری سازی ندارند؛ همچون شیرینی های خانگی که عرضه اندکی دارند و غیره. مشکل از آنجا حادتر شده که دانستیم چرخ زندگی نزدیک به 5/2 میلیون خانواده توسط همین زنان سرپرست خانوار می چرخد. تیم تحقیقات پس از مشاهده چنین مشکلاتی در این عرصه به جستجوی راهکارهایی پرداختند که در شرایط کنونی توسط دولت یا سازمان ها اجرا می شوند. نتیجتاً مشاهده شد که طرح مدون و سازمان یافته ای برای این مسئله در نظر گرفته نشده است . فلذا طرح ملی یَمنا توسط تیم ایده پردازی طراحی و عملیاتی گردید. وجه تمایز بزرگ یَمنا یاری رسانی صفر تا صد (پیش، حین و پس از تولید) به این زنان می باشد؛ به عبارتی آسا نگار با استفاده از گنجینه تجربیات گرانبهای خود در طول این سالیان به حمایت همه جانبه این زنان در همه ابعاد مورد نیاز آنان می باشد؛ ابعادی همچون طراحی، بسته بندی، تحقیقات بازار، بازارسنجی، تجاری سازی، بازاریابی، فروش و ...


ـ یَمنا چه هدفی دارد؟
هدف اصلی این طرح حمایت از زنان سرپرست خانوار و زنان زندانیان از طریق ایجاد بستر برای مشاغل خانگی می باشد. منظور از مشاغل خانگی، آن دسته از فعالیت هایی است که توسط عضو یا اعضا خانواده در فضای مسکونی در قالب یک طرح کسب و کار بدون مزاحمت و ایجاد اخلال در آرامش واحدهای مسکونی همجوار شکل می گیرد و منجر به تولید خدمت یا کالای قابل عرضه به بازار خارج از محیط مسکونی می گردد.


ـ یَمنا چه ارتباطی با مسئولیت اجتماعی دارد؟
اگر مسئولیت اجتماعی را به سه بخش عمده اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی تقسیم نماییم، می توانیم به انجام وظیفه "ﺣﻤﺎﯾﺖ از آﺳﯿﺐ دﯾدگان اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ و ﻧﯿﺎزﻣﻨﺪان" در حوزه اجتماعی و وظیفه "ﺣﻤﺎﯾﺖ ﻣﺎﻟﯽ و ﻣﻌﻨﻮی از فعالیتﻫﺎی اﺷﺘﻐﺎل زاﯾﯽ، ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻀﺎی ﮐﺴﺐ و ﮐﺎر" در حوزه اقتصادی اشاره نماییم؛ وظایفی که به طور کامل با اهداف طرح یَمنا انطباق نموده و یَمنا را به گزینه مناسبی برای انجام چند زیر شاخه از مسئولیت اجتماعی تنها با انجام یک کار می نماید.


ـ نقش مدیران روابط عمومی در مسئولیت اجتماعی چیست؟
در اینجا لازم است به نقش مدیران روابط عمومی در رابطه با مسئولیت اجتماعی و یَمنا اشاره شود؛ مدیران روابط عمومی به عنوان خلبانان سازمان در آسمان افکار عمومی وظایفی در راستای مسئولیت اجتماعی عهده دار می باشند. یکی از رویکردهای طرح یَمنا فروش پکیج هدایا به سازمان هاست که این هدایا همگی توسط زنان سرپرست خانوار تولید شده اند. لذا از آنجا که یکی از مصادیق مسئولیت اجتماعی توجه به چگونگی تولید محصولات می باشد، حمایت از طرح یَمنا به جهت حمایت از مشاغل خانگی و زنان سرپرست خانوار و تبعاً کاهش بار مشکلات زندگی این افراد، در جهت همین مسئولیت بوده و توجه ویژه روابط عمومی سازمان ها را طلب می نماید.


ـ علاقه مندان به موضوع طرح یَمنا چگونه می توانند اطلاعات بیشتری کسب کنند؟
زنان سرپرست خانواری که علاقه مند به عرضه محصولات خانگی خود در طرح یَمنا می باشند می توانند با بارگذاری اطلاعات خود و محصول خود در سایت یَمنا (www.yamna.biz) در مرحله ارزیابی محصول قرار گرفته و پس از تایید وارد چرخه حمایت شوند. همچنین سازمان ها می توانند در راستای مسئولیت اجتماعی خود، از طریق همین سایت پکیج های موجود در طرح یَمنا را مشاهده و مواردی را به دلخواه انتخاب نمایند.
 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد